
Elektroniczny Obieg Dokumentów
Na pewno wielokrotnie męczyliście się w Waszej firmie z wielką ilością faktur, rachunków, czy dokumentacji. Te kartki papieru od których tak wiele zależy, przynoszą nieraz sporo stresu, kiedy znienacka giną, albo trafiają tam, gdzie nie powinny.
EOD, czyli elektroniczny obieg dokumentów, to system informatyczny używany do zarządzania obiegiem dokumentów i działań z nimi związanych. Powstał on w oparciu o mechanizmy typu workflow (czyli sposób przepływu informacji pomiędzy obiektami uczestniczącymi w jej przetwarzaniu) i jest aplikacją dedykowaną przedsiębiorcom z zakresu różnych działalności. Dzięki EOD, firmy oszczędzają czas i pieniądze, a także zapewniają większe bezpieczeństwo wewnętrznym informacjom.
EOD jest częścią całości o nazwie ECM (Enterprise Content Management), czyli klasy zintegrowanych systemów, które łączą w sobie wiele elementów, głównie z zakresu zarządzania dokumentami i danymi, a także ich obiegiem, czyli wspomnianym wcześniej workflow i zarządzaniem procesami biznesowymi.
Elektroniczny obieg dokumentów pozwala uniknąć błędów i komplikacji, które mogą wyniknąć, podczas używania ich papierowych wersji, np. zgubieniu dokumentów, albo niedotrzymania wynikającego z nich terminu. Unikamy także sytuacji, kiedy dane mogą dostać się w niepowołane ręce i zyskujemy nową przestrzeń biurową, w której składowaliśmy dotąd papierowe dokumenty.